Firmy budowlane to obszerny rynek i wiele działalności, które różnią się od siebie ofertą. Stworzenie logo dla sektora ogólnobudowlanego, a konkretnych specjalizacji to dwie różne rzeczy. W każdym przypadku można zrobić zarówno lepsze, jak i gorsze projekty identyfikacji wizualnej. W tym wpisie powiemy o tym, jak powinno wyglądać projektowanie logo dla firmy budowlanej o ofercie ograniczonej do konkretnych usług.

Znak graficzny w logo firmy budowlanej

Znając ukierunkowanie oferty i zakres prac, bardzo łatwo jest odfiltrować niepotrzebne symbole, które przychodzą na myśl na ogólne hasło „firma budowlana”. Dzięki temu klient od ręki może domyślić się, w czym specjalizuje się dana firma i wybrać odpowiednią. Niemal dziecięcym instynktem można stworzyć logo w oparciu o ofertę. Mowa tu o wręcz ikonograficznych symbolach, takich jak dach, okno itp., ale… choć wydaje się to być proste, trzeba przemyśleć co zrobić, by taki znak graficzny był interesujący, zachęcający i wzbudzający zaufanie. Nikt nie zatrudni firmy, której logo… to zwykła cegła. Idąc tym tropem pamiętajmy, że projektując sygnet dla logo firmy budowlanej, potrzeba naprawdę dobrego pomysłu i indywidualnego podejścia. Jeżeli takiego nie mamy, niejednokrotnie łatwiej jest stworzyć dobry logotyp, bez oddzielnego sygnetu.

Logotyp dla firmy budowlanej

Połączenie nazwy firmy budowlanej z niewielkim elementem graficznym lub nawet bez niego, to jeden z najczęstszych zabiegów. Często firmy takie mają nazwy pochodzące od nazwiska założyciela, są zlepkiem słownym specjalizacji lub obu tych rzeczy. W takim wypadku, dodanie akcentu graficznego zamiast pełnego sygnetu, potrafi uatrakcyjnić identyfikację wizualną firmy. Przykładem może być element sugerujący dach nad nazwą firmy. I choć to bardzo „ograny” motyw, jest on dobrą kanwą dla innych pomysłów. Podobnie odpowiednia stylizacja pierwszej litery, czy proste, twarde, ale zaprojektowane z myślą o odpowiednim przekazie podkreślenia i ramki.

Projektowanie logo firmy budowlanej – typografia

Projektując logo dla firmy budowlanej, przed wybraniem odpowiedniego fontu trzeba zadać sobie pytanie, czego klient oczekuje od takiej działalności. Odpowiedź jest niemal zawsze jedna: stabilności, solidności i bezpieczeństwa. Takie też powinny być fonty zastosowane w logo. Te imitujące pismo odręczne, ozdobne, a nawet kursywy powinny od ręki zostać odrzucone. Firma budowlana ma klientowi dać bezpieczne mury i miejsce do życia dla niego i rodziny. Stawiamy więc na proste, drukowane fonty, często nawet wyłącznie wersaliki, o ile nie zaburzają one koncepcji logo czy logotypu.

Kolorystyka w logo firmy budowlanej

Podobnie jak w przypadku fontów, tak i kolorystyka całości logo ma być solidna, bezpieczna, ponadczasowa. Dobrze odbierane są ciemniejsze barwy, głównie granatowy czy czarny. Można zastosować elementy w odcieniach ciemnej zieleni, jeżeli chcemy być identyfikowani mniej agresywnie lub jaśniejszych jej wersjach, gdy stawiamy na budownictwo ekologiczne. Brązowy nie jest kolorem pozytywnie odbieranym w tej branży i raczej stosujemy go wyłącznie, jeżeli jest on nieodzowny do podkreślenia konkretnego charakteru logo dla firmy budowlanej, choć i to trzeba przemyśleć. Energiczna czerwień, odcienie pomarańczowego i żółtego mogą się pojawić, jednak bardziej zaufają mu firmy i instytucje, niż klienci indywidualni chcący stworzyć swoje miejsce na ziemi. Kolory pastelowe zdecydowanie powinny być z miejsca odrzucone, chyba że mianem firmy budowlanej nazwiemy drobne prace projektowo-wykończeniowe, w których barwy takie mogą czasem dać pożądany efekt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj